Cechy dobrej strony internetowej – czy Twoja je posiada?

strony-internetowe-1

Najważniejszą dla właściciela firmy cechą Jego strony internetowej powinna być możliwość dotarcia do maksymalnie dużej liczby potencjalnych klientów. Aby strona spełniała te wymagania, musi być:

– Napisana w technologii RWD – responsive web design;
– Trzymać się standardów W3C;
– Oryginalna (a nie oparta o szablony);
– Regularnie Aktualizowana  (CMS – Content Managment System).

1. Responsywność – wyszukiwarki wspierają mobilność

Obecnie więcej osób (również w Polsce) ogląda oferty internetowe na smartfonach i tabletach niż na laptopach.  Z tego powodu konieczne jest zadbanie aby strona wyświetlała się na urządzeniach mobilnych.  Każde z tych urządzeń różni się znacznie wielkością ekranu dlatego organizacja treści, jak i nawigacji na stronie musi być do nich odpowiednio dostosowana. Dodatkowo, co niezwykle istotne, Google i inne wyszukiwarki oceniają w swoim rankingu o wiele wyżej strony (nadają im wyższe pozycje),  które obsługują wszystkie urządzenia mobilne. Jest to rozsądne działanie, ponieważ skoro firma dba o swoich klientów tak, że pozwala im łatwo znaleźć ofertę czy kontakt do siebie na komórce czy tablecie, to najprawdopodobniej świadczy lepsze usługi niż ta, która tego nie robi. To są algorytmy, które bazują na prawdopodobieństwie tego, która firma jest lepsza.

Aktualnie w celu budowy strony obsługującej wszystkie urządzenia stosuje się tzw. technologię RWD – responsive web design.

Strona responsywna to strona internetowa dostosowująca się do rozdzielczości urządzenia, na jakim jest oglądana (dosłownie wrażliwa na jego rozdzielczość). Technika tworzenia stron responsywnych polega na tworzeniu paru wersji strony dostosowanej do różnych rozdzielczości. Podczas wczytywania strony lub zmiany jej rozdzielczości strona responsywna sprawdza aktualną rozdzielczość i dostosowuje się do niej poprzez wczytywanie odpowiednich wersji grafik oraz innych elementów.

Oczywiście tworzenie trzech wersji strony jest bardzo czasochłonne i kosztowne, dlatego powstają różne platformy technologiczne pozwalające rozwiązać ten problem. Jedną z nich stworzyła agencja interaktywna Webvizarts (jako jedyna w Polsce ) i uruchomiła na niej usługę Nowa-Strona – dzięki czemu jest w stanie zaoferować najkorzystniejsze ceny na rynku dla stron RWD.

 

2. W3C/Crossbrowser – wyszukiwarki nie lubią błędów w standardach

W3CAktualnie każda osoba nie dość, że może oglądać Twoją ofertę na innym urządzeniu, to dodatkowo może używać innej przeglądarki internetowej. Obecnie mamy następujące: Internet Explorer, Chrome, Firefox, Opera, Safari i każda w kilku wersjach – wiele osób używa przeglądarek nawet sprzed kilku lat. Aby strona była kompatybilna ze wszystkimi przeglądarkami, ustalono międzynarodowy standard W3C. Trzymanie się przez informatyków tej standaryzacji w procesie tworzenia strony www zapewnia, że strona wyświetli się poprawnie wszędzie. Konsorcjum W3C opublikowało nawet walidator standardów na stronie: validator.w3.org . Przykładowo strona , którą czytasz ma w walidatorze zero błędów (i oczywiście jest RWD).

Strona może zawierać jakieś drobne błędy W3C i wyświetlać się poprawnie wszędzie. Jednak większość aktualnie powstających stron ma tych błędów nawet kilkadziesiąt. Proponujemy sprawdzić stronę pod wskazanym wyżej walidatorem i upewnić się, czy wszystko jest poprawnie. W przeciwnym razie, na którejś z przeglądarek klient może zobaczyć Twoją ofertę w takim stanie, którego nie da się przeczytać.

Trzymanie się standardów W3C i poprawność wyświetlania pod wszystkimi przeglądarkami (to czy układ strony i grafika wyglądają identycznie pod każdą przeglądarką) sprawdza również Google i inne wyszukiwarki. Im więcej błędów W3C tym mniej właściciele danego biznesu się przyłożyli do budowy oferty – dlatego, jeżeli ktoś się trzyma standardów W3C to będzie wyżej w rankingach algorytmów wyszukiwarek niż inni.

Przykładowo platforma stworzona przez agencję interaktywną Webvizarts (i stosowana w usłudze Nowa-Strona) automatycznie nie pozwala programistom wyjść poza ramy standardu W3C, żeby osiągnąć zamierzony efekt. Wygląd strony z założenia jest projektowany tak, żeby programiści nie musieli łamać standardów W3C. Dodatkowo platforma, tak jak Google, automatycznie testuje stronę pod wszystkimi przeglądarkami i ich wersjami. Pozwala to zachować najwyższą jakość oraz obniżyć ceny wykonania.

3. Dedykowany design – wyszukiwarki nie szanują szablonów

Obecnie wyszukiwarki przechowują i analizują wszelkie zasoby internetu. Nie tylko same treści, ale też ich strukturę – ułożenie na stronie internetowej (łącznie ze zdjęciami, filmami itp.). Dodatkowo graficzna część strony już najczęściej nie jest obrazkiem (gradienty, cienie itp.), ale po prostu kodem programistycznym tzw. CSS (Cascading Style Sheets – kaskadowe arkusze styli). One też podlegają standardom W3C i są analizowane przez przeglądarki. Oczywiście postawienie strony internetowej na szablonie używanym przez tysiące firm jest o wiele tańsze. Nie dość, że nie trzeba kupować wyglądu od grafika komputerowego, to programiści nie muszą kodować tego wyglądu na CSS, testować standardów W3C oraz wyświetlania strony pod wieloma przeglądarkami i urządzeniami mobilnymi. Ma to jednak zasadniczą wadę – wyszukiwarki wyżej oceniają firmy, które zaangażowały się w budowę unikalnej strony www. Tak jak pisaliśmy wcześniej – to statystyka – szansa na to, że dedykowana oferta jest lepsza od szablonowej, jest dużo wyższa.

Są różne firmy – jedne specjalizują się we wdrażaniu szablonów oferując bardzo niskie ceny. Profesjonalne agencje interaktywne stosują wyłącznie rozwiązania dedykowane, ale często za bardzo wysoką cenę. Warto zwrócić uwagę na platformę, którą stosuje Nowa Strona – pozwala ona wdrażać całkowicie dedykowaną grafikę w cenach dostępnych wyłącznie przy stosowaniu szablonów.

 

4. System zarządzania treścią – wyszukiwarki lubią aktualizacje

System zarządzania treścią (CMS – Content Managment System) to już powoli standard rynkowy. Wielu klientów z niego jednak rezygnuje twierdząc, że nie będą zmieniać nic w ofercie przez bardzo długi czas. Trzeba jednak pamiętać o tym, że klienci szukają w większości przypadków ofert w wyszukiwarkach, a one bardzo mocno zwracają uwagę na to czy treść jest aktualizowana. Z tego powodu warto co najmniej raz na miesiąc dodać jakieś aktualności na stronie firmowej, zmienić lub dodać opis produktu lub usługi, a nawet prowadzić jakiś dział informacyjny z nowościami itp. Jeżeli firma nie chce robić tego sama, może oczywiście wynająć zespół specjalistów, który za niewielkie pieniądze będzie aktualizował treści tak, żeby wyszukiwarki oceniały stronę jak najlepiej np. zespół Internetowy Marketing.

Wdrożenie CMS na dedykowanej grafice to dość czasochłonny i kosztowny proces dlatego warto korzystać z firm, które posiadają odpowiednie platformy technologiczne, skracające ten proces i pozwalające zachować cenę praktycznie jak przy stronach bez CMS – tak jak to robi np. jedyna w Polsce: Nowa-Strona.

 

Podsumowanie

Wyszukiwarki to bardzo ważna część źródła klientów dlatego warto wiedzieć na co zwrócić uwagę. Niestety większość agencji SEO (zajmujących się pozycjonowaniem) zupełnie nie ma wpływu na wykonawcę strony WWW, a tak naprawdę ona jest najważniejszą rzeczą dla widoczności w wyszukiwarkach. Ze słabą stroną nawet najlepsze agencje SEO nic nie zrobią, a już na pewno koszty pozycjonowania będą o wiele wyższe. W kolejnych art. przedstawimy m.in. jak oszukują agencje SEO i na co zwrócić uwagę przy ich wyborze. Na pewno jednak zadbanie o swoja stronę w widoczności online jest kluczowe.

 

Gdzie zamówić profesjonalną i skuteczną Stronę WWW >>

 

By 

Sign In

Reset Your Password

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress