Kampanie AdWords. Optymalizacja – część druga

Kampanie AdWords. Optymalizacja – część druga

Przedstawiamy drugą część poradnika dla użytkowników Google AdWords. W pierwszym artykule wytłumaczyliśmy, jak zakładać kampanię i jak się zabrać do reklamowania w sieci. Teraz przedstawiamy rady, jak optymalizować kampanie AdWords.

ZOBACZ PIERWSZĄ CZĘŚĆ: Kampanie AdWords. Z czym to się je?

Jedną z najważniejszych danych, na którą musisz zwrócić uwagę jest “Wynik jakości”. Mówi się, że jeśli wynik jakości jest niższy niż 5/10,  KAMPANIĘ NALEŻY ZOPTYMALIZOWAĆ.

wynik jakości

1. Co wpływa na współczynnik jakości?

– współczynnik klikalności CTR (liczba kliknięć/liczzba wyświetleń)

– historia reklam (CTR wszystkich reklam i słów kluczowych na koncie

– jakość strony docelowej

– trafność słowa kluczowego

– zgodność słów kluczowych z meta danymi strony

2. Wysoki współczynnik jakości? Do czego jest potrzebny?

Im wyższy wynik jakości, tym więcej klientów przyciągniemy na naszą strone. Trzeba pamiętać, że pierwsze 5 sekund po wyświetleniu wyników wyszukiwania gałka oczna skupia się na szczycie listy.

Chcesz stworzyć nową stronę dla swojej firmy? Mamy dla Ciebie super rozwiązanie!

3. Jak zwiększyć liczbę konwersji?

– użyj bardziej precyzyjnych słów kluczowych

– wstrzymaj słowa kluczowe, które generują wysokie koszty, ale nie przynosza konwersji

– dodaj słowa wykluczające

– utwórz precyzyjne teksty reklamowe

3. Optymalizacja stawek:

– zwiększenie wydatków na dochodowe słowa kluczowe

– zmniejszenie wydatków na słowa kluczowe o niskim współczynniku konweresji

Śledź nas na Twitterze i bądź na bieżąco

4. Co jeśli nasze reklamy mają DUŻO WYŚWIETLEŃ, ale MAŁO KLIKNIĘĆ?

– słowa kluczowe są zbyt ogólne, więc trzeba je poprawić

– tekst reklamy może być mało czytelny, a więc należy:

a) wyróżnić to, co sprawia, że nasz produkt jest
niepowtarzalny

b) informować o cenach

c) użyć w reklamie minimum jednego słowa kluczowego

d) dopasować reklamę do strony docelowej

e) warto eksperymentować!

5. Co jeśli mamy dużo kliknięć, ale malo konwersji?

Oznacza to, że AdWords spełnia swoje zadanie, ale błąd jest na naszym landing page.

By poprawić lp trzeba zadbać o to, by strona była pozbawiona elementów wyglądających mało profesjonalnie, elementy promowane muszą być lepiej widoczne niż reszta. Nie zapomnijmy też, by zapewnić potencjalnych odbiorców o bezpiecznym przechowywaniu ich danych.

Zobacz całe szkolenie dotyczące kampanii AdWords:

 

By 

Sign In

Reset Your Password

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress