Przegląd prasy i serwisów o ePR, SEO i marketingu online

1. Siedem rzeczy o SEO, w które wierzysz, ale nie są prawdą

Magazyn “Forbes” pisze o 7 rzeczach, które większość ludzi uznaje za prawdziwe w temacie SEO, ale w rzeczywistości nie mają nic wspólnego z prawdą.

Jedną z takich spraw jest mit, wedle którego kupując kampanie PPC w AdWords poprawiamy sobie także wyniki wyszukiwania organicznego (czyli naturalnego, bez wsparcia kampanii). Jak jest naprawdę? Jedno z drugim – jak podaje “Forbes” – nie ma nic wspólnego.

Co ciekawe, w rozmowach ekspertów od SEO przewija się także inne przekonanie, że Google karze nas, gdy skończymy kampanię AdWords niższymi rezultatami w “organicu”. Wszystko po to, by nakłonić nas do ponownej reklamy.

Wszystkie 7 mitów o SEO na stronie magazynu “Forbes”

2. Gemius – megapanel za sierpień 2014, kategoria HOSTING

Polskie Badania Internetu ogłosiły wyniki Megapanelu za sierpień 2014. I choć można mieć wątpliwości, co do słuszności metodologii tych badań, to warto prześledzić dane z kategorii hosting. Nawet jeśli PBI się myli, to dla wszystkich badanych stron w tym samym stopniu.

Na czele badania są strony hostingowe cba.pl. Tuż za nimi uplasowały się witryny Onetu (należącego do Ringer Axel Springer), a trzecią stroną hostingową pod względem popularności jest home.pl.

Pełen raport do zobaczenia na gemius.pl.

3. McDonald’s podbija Facebooka

Aż 14 500 restauracji McDonald’s w USA dostanie swoje nowe strony fanowskie na Facebooku. Fanpage mają powstać do końca 2014 roku i pozwolą stać się znanej sieci restauracji najlepiej rozwiniętym brandem na Facebooku.

Promocja fanpage’y zostanie wsparta kampanią reklamową zakrojoną na szeroką skalę.

Ciekawostka. Ogólny profil McDonald’s zbliża się obecnie do liczby 45 milionów fanów. Miastem, które najaktywniej “lajkuje” tę sieć restauracji typu fast food jest brazylijskie Sao Paulo.

Poznaj szczegółowe plany McDonald’s w MarketingMagazine.

4. Książka “Sekrety pozycjonowania w Google”

W księgarniach można kupić ostatnio książkę “Sekrety pozycjonowania w Google”. Pozycja jest niezbyt obszerna i dość tania (20 złotych). Czy warto? Tym tematem zajął się serwis pozycjonowaniewsieci.pl.

Według zamieszczonej tam recenzji książki, wspomniane 20 złotych będzie wydatkiem niepotrzebnym. W książce nie ma nic o nowoczesnych metodach pozycjonowania, autorzy w kilku miejscach sami sobie zaprzeczają i w dużej mierze bazują swoje pozycjonowanie na spamie, a to od ostatnich zmian algorytmu Google nie wydaje się być najlepszym rozwiązaniem.

Przeczytaj całą recenzję książki.

5. PR Daily – 5 rzeczy, których nie powinno się robić na swojej stronie www

PR Daily piórem Laury Hale Brockway przypomina o zasadach usability. Autorka artykułu o wadach przy tworzeniu stron internetowych pisze na podstawie witryny nauczycielki swojego dziecka.

Brockway sugeruje, że największą zmorą dla użytkowników Internetu jest zbyt duża liczba “klików’ potrzebnych do dotarcia w zamierzony punkt strony.

Sprawdź, co jeszcze przeszkadzało autorce artykułu? Czytaj artykuł.

Chcesz być na bieżąco z ePR i online marketingiem? Podpowiadamy, które konta twitterowe warto śledzić:

@adwords

@pozycjonowanieM

@Gemius

@MarketingUK

@sejournal

@sewatch

@seobook

@SEO

By 

Sign In

Reset Your Password

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress