Przegląd informacji o ePR, SEO i marketingu online

Website and Internet contact us page concept with black icons on paper post it isolated on white background.

1) Google zmienia wyniki wyszukiwania – bądź gotowy na trzęsienie ziemi!

Polskie i światowe serwisy przypominają, że dnia 21 kwietnia 2015 roku Google zmienia swój algorytm pozycjonowania i będzie uwzględniał w wynikach przyjazność serwisu dla urządzeń mobilnych. Użytkownicy będą widzieć wyżej pozycje, które są przyjazne dla ich urządzeń. Oznacza to, że jeśli strona nie jest zbudowana zgodnie z zasadami RWD (responsive web design), będzie wyświetlać się na niższych pozycjach w wyszukiwarce Google.

Według szacunków nowy algorytm zmieni wyniki na ponad połowie zapytań na urządzeniach mobilnych. Zineb Ait Bahajji (członek zespołu Googli) stwierdził, że nowości będą miały „bardzo duży wpływ” na wyniki, większe niż dwie poprzednie zmiany w algorytmie Googli.

Jeśli strona Twoja strona nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, możesz zaobserwować znaczący spadek w rankingu Googli oraz w ruchu na stronie. Żaden biznes nie może sobie pozwolić na zignorowanie rynku mobilnego wyszukiwania.

Działaj szybko, znajdź firmę, która pozwoli Twojej stronie nabrać mobilnego życia

2) Wielka Brytania przenosi reklamę do Internetu, Chiny depczą Wyspiarzom po piętach

Analitycy firmy badawczej eMarketer szacują, że Wielka Brytania, jako pierwszy kraj świata, zmieni proporcje wydatków na reklamę.  Obecny rok ma być rokiem, w którym wielkość wydatków na reklamę internetową przewyższy wartość łącznych wydatków reklamowych w innych mediach.

Raporty eMarketera szacują, że w 2015 roku wydatki reklamowe na Wyspach, obejmujące telewizję, radio, prasę, nośniki zewnętrzne i Internet, wyniosą 16,2 mld funtów. Ponad 8,1 mld funtów będą stanowić wydatki na reklamę internetową. Jest to wzrost o 12% w stosunku do poprzedniego roku.

Według analityków Wielka Brytania będzie światowym liderem reklamy internetowej aż do 2018 roku, kiedy jej miejsce mają zająć Chiny. Pracownicy firmy eMarketer szacują, że za trzy lata udział Internetu w chińskich wydatkach reklamowych wyniesie 57,2%, a w tym samym roku ten wskaźnik w Wielkiej Brytanii osiągnie 56,5%.

3) 5 sprzedażowych trików, które prowadzą do marketingowej magii

Magazyn “Forbes” pisze o 5 „daniach na wynos”, które warto zaoferować konsumentom, aby ich wizyta w naszym sklepie była przyjemna, a jednocześnie zwiększy szansę transakcji.

1) Zaoferuj coś za darmo. Musi być wyraźnie widoczne na stronie i oczywiście musi być przydatne. Kto nie lubi dostawać czegoś w prezencie? Na przykład może być to darmowa dostawa lub transport ze sklepu.

2) Daj dostęp do łatwego Live chata. Warto pokazać, że dbasz o swoich klientów – danie im możliwości porozmawiania z żywą osobą, która odpowie na pytania i rozwieje ich wątpliwości jest świetną metodą. Dzisiaj coraz częściej młode osoby zamiast dzwonić – wolą chatować. W wielu sytuacjach – na przykład w trakcie zakupów – jest to także wygodniejsza opcja. Danie tej możliwości rozszerza zasięg oddziaływania marketingowego.

3) Stwórz bloga swojej firmy. Spraw by był interesujący i zawierał dużo wartościowych informacji, ale żeby NIE był o Twojej firmie. Według Christy Ostler „ludzie mają dzisiaj wbudowane mechanizmy obronne przeciwko autoreklamie. Kiedy ją zauważą, odchodzą w inne miejsce”. Zatrudnij dobrych, profesjonalnych dziennikarzy i pisarzy, którzy umieją stworzyć zajmujące historie.

4) Podaruj klientowi wirtualne bonusy. Dzisiaj nic nie poradzimy, że klienci ponad połowę dnia spędzają na interakcji w rzeczywistości wirtualnej. Spędzają czas w internecie płacąc rachunki, szukając wakacji czy oglądając telewizję. Musisz znaleźć, co Twoi klienci uważają za wartościowe, a dla Ciebie efektywne kosztowo i im to dać. Pomyśl interesuje ich darmowy e-book, kody do gier, możliwość ściągnięcia za darmo płatnych aplikacji na telefon. Kilka małych ruchów może dać dużą zmianę w zachowaniu potencjalnych konsumentów.

5) Zaoferuj karty upominkowe. Wydaje się, że jest sprzeczne z logiką, bo jaki zysk ma ktoś, kupując kartę podarunkową zamiast produktu? Okazuje się, że w Stanach Zjednoczonych klienci wydadzą 134 miliardy dolarów na zakup kart podarunkowych! Są wygodną metodą dania prezentu, gdy nie jesteśmy pewni, co naprawdę chce ta osoba, szczególnie, że łatwiej je sprzedać na serwisach aukcyjnych, gdy kompletnie trafiliśmy kulą w płot. Bez względu jaki rodzaj produktów lub usług oferujesz, karty podarunkowe są niemal zawsze metodą na zwiększenie wpływów i pokazanie, że dbasz o potrzeby klientów.

Źródło Forbes

By 

Sign In

Reset Your Password

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress