[Breaking News] Google zmienia swój ranking

Fotolia_54692503_Subscription_XXL

Informowaliśmy już w naszym serwisie, że zbliża się 21 kwietnia 2015 roku. Ta data może spędzać sen z oczy niektórych właścicieli serwisów i webmasterów. Dlaczego? Google od tego dnia będzie oceniało nasze strony pod kątem przyjazności urządzeniom mobilnym, a później dopasuje wyniki w swojej wyszukiwarce na tej podstawie.

Czy dla Ciebie 21 kwietnia to także mobilny armagedon?

Wcześniej spekulowano dużo, jak Google będzie rozwijało algorytm w zakresie pozycjonowania mobilnego. Specjaliści zastanawiali się czy mobilność strony jest czynnikiem w pozycjonowaniu? Czy jest ważny? Google samo rozwiało wszystkie wątpliwości i ogłosiło niedawno swoje oficjalne stanowisko na blogu Google Webmaster Central.

Baner Strona Sales-Care

Google chce rozszerzyć ocenę stron w swoim algorytmie pozycjonowania o czynnik „przyjazności mobilnej”. Warto zacytować dwa zdania z oficjalnego bloga Googli, aby podkreślić wagę nadchodzacycyh zmian. „Od 21 kwietnia będziemy wykorzystywać przyjazność stron dla urządzeń mobilnych, jako czynnik pozycjonujący. Będzie to zmiana, która wpłynie na wyszukiwanie mobilne  we wszystkich językach, na całym świecie oraz będzie miało bardzo duży wpływ na wyświetlane wyniki.”

Google zazwyczaj nie używa wyrażeń „bardzo duży wpływ”, gdy informuje o zmianach w algorytmie wyszukiwania. Dodatkowo zazwyczaj nie informują, od kiedy dane zmiany wejdą w życie. Stąd rodzi się pytanie, dlaczego tak wyraźnie zakomunikowali, co i kiedy się zmienia?

Wejdź na rynek mobilny lub zniknij z powierzchni Internetu

Pracownicy Googli wyznaczając jasno określony termin wprowadzania zmian, zachęcają do zadbania o swoją stronę. Google pamięta o właścicielach serwisów oraz o webmasterch i wyjaśniają, dlaczego przygotowują nam trzęsienie ziemi w wynikach wyszukiwarki. Każda strona powinna zostać przekształcona, aby lepiej wyświetlać się na urządzeniach z małymi ekranami. Od 21 kwietnia Google będzie nagradzać przyjazne strony, a serwisy nieodpowiadające wymaganiom urządzeń mobilnych zauważą wyraźny spadek w rankingu. 

Google od dawna, sporo przed powyższą informacją, wskazywało, że „mobilne to droga przyszłości”. Udostępniło na przykład informacje w wyszukiwarce, że dana strona jest przyjazna urządzeniom mobilnym. Wysyłało także ostrzeżenia właścicielom stron, że ich serwisy mają braki w dostosowaniu do rynku mobilnego. Udostępniło także narzędzie do testowania stron pod kątem mobilności czy dodało raporty do Google Webmaster Tools.

„Co robić? Jak żyć?”

Do dziś posiadanie strony przyjaznej dla komórek i tabletów było dobrą praktyką i świadczyło o przewadze naszej strony nad konkurencją. Przyciągało więcej klientów, szczególnie młodszych, którzy używają komórek i tabletów. Obecnie, po powyższym ogłoszeniu Googli, strona przyjazna mobilnym użytkownikom stanie się normą w każdej organizacji. Każdy, kto pozostanie w tyle i nie dostosuje się do rewolucji, będzie powoli tracił klientów, a w rezultacie pieniądze. Obecnie ważne już nie jest tylko, aby wyświetlić stronę użytkownikom korzystającym z telefonu, ale także, żeby wyświetlać ją lepiej niż inni.
Na przykład możemy zapoznać się z ofertą firm działających na polskim rynku.

Blog Googli rozwiał wszelkie wątpliwości, czy warto inwestować w zmianę w naszej strony internetowej. Obecnie wiemy, że każdy właściciel musi dostosować się do nowych warunków albo jego strona będzie powoli znikać z wyszukiwarki Googli. A konkurencja przecież nie śpi!

By 

Sign In

Reset Your Password

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress