Nowości w marketingu, ePR i SEO

Fotolia_35917017_Subscription_XXL

 

Marketing mobilny w końcu dojrzał do pełnoletności.

 

Obecnie, więcej konsumentów niż kiedykolwiek używa urządzeń mobilnych do zakupów. Raporty i analizy sprzedażowe informują, że 28 procent sprzedaży jest dokonywanych na urządzeniach mobilnych, głównie smartfonach.

W ostatnim roku sprzedaż przy użyciu smartfonów wzrosła o 87 procent, a sprzedaż przy użyciu tabletów o 52 procenty. Wyraźnie widać, że rynek sprzedaży mobilnej jest przyszłością. Niestety, wiele firm wciąż nie wykształciło dojrzałej strategii marketingowej dla rynku mobilnego.

Wiele polskich firm lekceważy marketing mobilny, ponieważ jest dla nich w pewnym sensie niezrozumiały i inny od tradycyjnych kanałów marketingowych. Przedstawiamy kilka najlepszych praktyk, które pomogą Twojej działalności rozpocząć innowacyjną i udaną mobilną kampanię marketingową. 

Jeśli nie wiesz, co Cię czeka w świecie mobilności, możesz także zaufać specjalistom z doświadczeniem. Warto na przykład sprawdzić ofertę firmy Sales-Care.

Działaj szybko, znajdź firmę, która pozwoli Twojej stronie nabrać mobilnego życia

1) Właściwy rozmiar

Na rynku mobilnym ważne jest, aby być zwięzłym. Nie należy porzucić jakości tworzonych treści, ale trzeba zmierzać szybko do sedna. Nie zapominajmy, że użytkownicy pracują prawdopodobnie z małym ekranem i są z dala od domu i biura. W związku z powyższymi odbiorcy nie mają wiele miejsca oraz czasu na czytanie i oglądanie długich tekstów.

Może być to wyzwaniem dla marketingowca, ale to bardzo ważne, aby treści były jednocześnie interesujące i zwięzłe.

2) Lokalizowane wyszukiwanie

Użytkownicy najczęściej wyszukują lokalne informacje  na urządzeniach mobilnych. Kiedy na telefonie potencjalny klient szuka sklepu lub pizzerii, prawdopodobnie jest w drodze i w ciągu kilku lub kilkunastu minut odwiedzi lokal wyszukany na telefonie. Aby zwiększyć szanse, że nasz biznes zostanie zauważony w czasie takich wyszukiwań, należy dodać naszą stronę mobilną do Google My Business.

Dodatkowo należy zadbać, aby adres fizyczny naszego biznesu razem danymi kontaktowymi były wyraźnie widoczne. Nie zapomnijmy także o godzinach otwarcia (a dla lokalów gastronomicznych godziny, do której pracuje kuchnia). Klienci nie powinny być zmuszeni do tracenia czasu na poszukiwanie informacji o adresie lub numerze telefonu.

3) Serwisy bazujące na lokalizacji

Coraz więcej osób używa urządzeń mobilnych do przeglądania i „meldowania” się w serwisach społecznościowych. Nie można zapomnieć o daniu użytkownikom możliwości połączenia się z serwisami opartymi na lokalizacji – na przykład Yelp lub Foursquare.

Powyższe serwisy są bardzo ważne szczególnie dla lokalnych sklepów i punktów gastronomicznych czy hoteli.

4) Geo-targetowanie

Geo-targetowanie przez użycie serwisów bazujących na lokalizacji jest świetnym sposobem, aby trafić do użytkowników, którzy są w pobliżu naszego biznesu. Warto także pomyśleć o użyciu kuponów i zniżek, które zachęcają użytkowników takich platform do wizyty w naszym lokalu czy sklepie. Wprowadzenie happy hours też może zwiększyć oddziaływanie marketingowe.

sc-banner-strona

 

Twitter chce ukraść kawałek tortu Storify

 

Twitter przygotował dla zainteresowanych  narzędzie, które pozwala nakładać filtry na treści z tego serwisu społecznościowego, a następnie tworzy kompilacji tweetów dotyczących wybranego tematu.

Curator (bo tak została ochrzczona alternatywa dla Storify) będzie udostępnione nieodpłatnie dla  wszystkich mediów, które złożą wniosek do serwisu społecznościowego. Dodatkowo, poza narzędziem do filtrowania tweetów i vine’ów nowość od Tweetera odda użytkownikom do rąk rozbudowane funkcje analityczne, aby pomóc dotrzeć do najpopularniejszych tematów i dyskusji.

Curator ma zetrzeć się na polu automatycznych programów -kuratorów z serwisem Storify, który działa w podobny sposób, ale pozwala na wykorzystanie treści z różnych serwisów społecznościowych, na przykład Google+ czy Facebooka.

sc-banner-marketing

By 

Sign In

Reset Your Password

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress