Dlaczego warto robić konkursy wirusowe?

kregi_na_wodzie

Wiralność (ang. virality) jest nowym pojęciem zrodzonym w dobie sieci społecznościowych Internetu, takich jak Facebook, Instagram, Google+ czy polska Nasza klasa.

Marketing wirusowy (ang. viral marketing) jest nowym rodzajem działań marketingowo-reklamowych. Marketingowiec musi zainicjować sytuację, w której użytkownicy (a w przyszłości klienci) sami będą rozpowszechniać między sobą informacje dotyczące firmy oraz usług i produktu. Nie zawsze musi to być konkretna informacja. Można także wirusowo „budować świadomość marki” wpływać pozytywnie na skojarzenia i wywoływać pożądanych obrazów myślowych z nazwą oraz logiem firmy.

virality.png
W promocji wirusowej wykorzystujemy istniejące sieci powiązań towarzyskich (przede wszystkim w sieciach społecznościowych) w celu zwiększenia świadomości marku lub reklamy usług i produktów. Wykorzystujemy pewną grupę odbiorców do promocji innym osobom należącym do tej samej grupy demograficznej. Przekaz rozchodzi się podobnie jak wirusy, stąd określenie „wiralowy” lub „wirusowy”.

Konkurs wirusowy jest elementem marketingu wirusowego. Wybierając ciekawą i atrakcyjna nagrodę zachęcamy najbardziej aktywnych użytkowników do uczestnictwa. Budując zasady konkursu i kontent skłaniamy tych najbardziej zaangażowanych użytkowników do wciągania swoich znajomych do partycypacji – na przykład przez głosowanie. Reklama sama obejmuje coraz więcej osób, które promują konkurs. Marketingowiec jest, jak osoba rzucająca kamień do wody – wykonuje pierwsze działania, kręgi na wodzie rozchodzą się już same.

kregi_na_wodzie

Rys. Konkurs wirusowy jest, jak wrzucenie kamienia do wody

Na rynku można znaleźć profesjonalną firmę zajmującą się konkursami, na przykład możemy profesjonalistów z Sales-Care). Firma pomaga zaprojektować kampanię w odpowiedni sposób:

  • stworzy atrakcyjny materiał reklamowy,    
  • zainicjuje rozpowszechnianie w dobranej grupie odbiorców,    
  • pomoże skłonić użytkowników do dalszego rozpowszechniania materiału.

Wykorzystanie tego trendu może stać się dla firm ważnym źródłem przewagi konkurencyjnej. Należy jednak pamiętać, że aby odnieść sukces, nie można traktować platform społecznościowych jedynie jako kolejnego kanału promocji i komunikacji. Kluczowym elementem marketingu społecznościowego jest bowiem zaangażowanie odbiorców i interakcja z publicznością.
Nowatorskie rozwiązanie, jakim jest pakiet “GoViral”, umożliwia wirusowe rozprzestrzenianie się informacji o ofercie oraz naturalną interakcję z publicznością mediów społecznościowych. 
Dzięki oferowanym na platformie narzędziom i strategii klient może być pewny, że informacj o profilu firmy na Facebooku szybko rozprzestrzenieni się wśród publiczności. Aplikacja ponadto gromadzi socjodemograficzne dane użytkowników oraz adresy email, które mogą zostać wykorzystane do promocji.            
                   

Baner Strona Sales-Care

Należy podkreślić, jak ważne jest utworzenie konkursu, w którym o wygranej współdecydują głosy użytkowników. Użytkownicy zachęcają swoich znajomych do głosowania pomagając w wirusowym rozprzestrzenienie się informacji. Osoba, która chce wygrać, zaprosi do konkursu swoich znajomych, jednocześnie promując wśród nich Twoją markę. W ten sposób najbardziej aktywni uczestnicy są w stanie zainteresować Twoim konkursem nawet kilkaset osób!

Jest to tzw. mechanizm Member-to-Member. Użytkownik, chcąc oddać głos lub wziąć udział w promocji, musi zaakceptować regulamin oraz nadać aplikacji odpowiednie uprawnienia. Są one nadawane dla całej platformy, dlatego posty wysyłane później przy pomocy Notify nie będą już wymagały dodatkowego ich potwierdzania.

wstap

W pakiecie “GoViral” klient otrzymuje także dane o aktywności użytkowników w konkursach, komentarzach, postach oraz dane socjodemograficzne i zainteresowania. Dzięki tym informacjom możliwe jest podzielenie użytkowników na segmenty, a następnie wysłanie do nich notyfikacji oraz emaili z ofertą specjalnie dopasowaną do konkretnej grupy docelowej.
Pakiet “GoViral” to nowe i unikatowe na rynku narzędzie do interakcji z publicznością mediów społecznych. Dzięki niej możesz stworzyć własny wirusowy quiz, konkurs, zagadkę lub łamigłówkę.
Należy podkreślić zalety kampanii wirusowej w nowoczesnym marketingu, pomoże powiększyć bazę Twoich klientów dzięki:

  • integracji z mediami społecznościowymi
  • marketingowi     szeptanemu    
  • marketingowi     wirusowemu
  • mechanizmom takim jak: Member-get-Member

Pogłębi kontakt użytkowników z Twoją marką i zwiększy emocjonalne zaangażowanie potencjalnych klientom dzięki łatwiejszemu dostępowi do nowych kampanii promocyjnych. Możesz zaprosić użytkowników z wcześniejszych konkursów do nowych akcji za pośrednictwem poczty e-mail, sprawdzić, kto czyta Twoje posty i bierze aktywny udział w społeczności dzięki aplikacji Notify, masz możliwość powiadomienia użytkowników o konkursach i swojej ofercie bezpośrednio ich "na ścianie".

viralKorzystanie z pakietu “GoViral” ma także inne zalety:

  • wspomaga pozycjonowanie i SEO – naturalne udostepnianie linków przez użytkowników zwiększa pozycję strony
  • generowanie ruchu – użytkownicy walczący o głosy w konkursie będą publikowali linki do Twojej oferty na swoich blogach i forach. Zwiększysz ilość wyświetleń oraz użytkowników.
  • dodatkowy przychód – możesz wygenerować dodatkowy przychód z konkursu, udostępniając przestrzeń reklamową lub pokazując informacje o swoich sponsorach. Pomagamy najlepiej dopasować rabaty jako nagrody, aby Twoja sprzedaż wystrzeliła w górę. Zbierane są także dla Ciebie adresy email oraz dane zainteresowanych użytkowników, abyś mógł wykorzystać je w innych kampaniach.

 

go-viralWarto na zakończenie pokazać dwa najpopularniejsze typy konkursu w aplikacji GoViral.

Konkurs obrazkowy
Najefektywniejszy typ konkursu. Uczestnicy przesyłają własne zdjęcia lub grafiki realizując postawione przed nimi zadanie. Zwycięzcą będzie osoba o największej zdobytej liczbie głosów. Zachęci to użytkowników, do promowania Twojego konkursu wśród swoich znajomych, w celu zdobycia jak największej liczby głosów.
Wszystko czego potrzebujesz to dobry pomysł na zadanie, aby Twoja baza potencjalnych klientów wzrosła nawet o kilka tysięcy adresów e-mail!

Konkurs wyboru
Jesteś zainteresowany, w jaki sposób użytkownicy odbierają Twoją ofertę, logo bądź produkt?
Umieść swoją własną grafikę w konkursie w kilku różnych wariantach. Pozwól internautom głosować na najlepszą wersję, a uzyskasz pożądaną informację zwrotną.

 

Baner Strona Sales-Care

By 

Sign In

Reset Your Password

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress