Dlaczego warto angażować klientów

bluebirdevent_möte

Lojalność klienta

W nowoczesnym marketingu jedno z najważniejszych wyzwań jakie stoi przed firmami to jak zlojalizować swoich klientów. Dlaczego? Głównym powodem jest to, iż znacznie taniej i łatwiej utrzymać klienta niż zdobyć nowego. Wraz ze zmianą środowiska klientów – rosnącym powszechnym dostępie do informacji, coraz większej konkurencji wśród producentów, oraz pojawieniu się mediów społecznościowych, które z dnia na dzień przejmują coraz więcej funkcji – klient stał się centralną postacią marketingu. Sam w sobie klient stał się medium, niosącym informację o produkcie, z realnym wpływem na postrzeganie marki. Angażowanie go w świat marki to jedno z podstawowych zadań marketingowych.

Mając klienta lojalnego, przedsiębiorca nie musi w swoich działaniach przeznaczać dużych środków na jego zatrzymanie. Jedynie spadek jakości produktu, lub jego niedostępność mogą być przyczyną, że klient sięgnie po konkurencyjny produkt.

Lojalność a zaangażowanie

Początkowo, historycznie lojalność pojmowana była w kategoriach behawioralnych – jedynie jako częstotliwość poszczególnych zakupów, lub średnia wielkość zakupów produktów tej samej marki.1 Z czasem jednak zaczęto brać pod uwagę psychologiczne znaczenie lojalności. Jedna z najpełniejszych definicji lojalności, którą sformułował R. Olivier brzmi: Lojalność to głęboka potrzeba ponownego zakupu lub ciągłego popierania ulubionego produktu/usługi w przyszłości, prowadząca do zakupu tej samej marki, mimo wpływów sytuacyjnych i marketingowego działania firm konkurencyjnych, skłaniającego do zmiany tego zachowania”2 Lojalność uznano za zjawisko złożone, polimorficzne (dotyczy zarówno postaw jak i zachowań nabywców) i uwarunkowane różnymi przyczynami. Za tą zmianą postrzegania lojalności przyszedł wniosek, lojalność to efekt zaangażowania na wielu płaszczyznach3

Wszyscy też wiemy, że przyszłością marketingu jest internet, a w szczególności sieci społeczne, mobilność, kontekstowość, aktywne włączenie klienta w świat marki. Zaangażowanie to Święty Grall nowoczesnego marketingu.”4

Aby zatem klient poczuł się ważny musi zostać zaangażowany w aktywności związane z marką.

Systemy Lojalnościowe

Istnieją na rynku dwa najczęściej spotykane rodzaje systemów lojalnościowych

  1. Oparte na kartach klienta

  2. Oparte na pieczątkach

W pierwszym przypadku przedsiębiorca przy wprowadzaniu Systemu Lojalnościowego musi zdecydować się na drogi system wymagający urządzeń do odczytu kart i możliwość szybkiej produkcji kart.

W drugim nie uzyskujemy żadnych informacji o klientach (co jest jednym z 2 podstawowych celów systemu lojalnościowego) a i same karteczki z pieczątkami często postrzegane są jako nieskuteczne rozwiązaniem.

Dla wszystkich tych co chcą uniknąć niepotrzebnych wysokich kosztów stałych podczas uruchamiania projektu, dla tych co uważają system pieczątek za przestarzały, a moduł targetowania behawioralnego za niezbędne narządzie w marketingu idealnym rozwiązaniem wydaje się platforma 2take.it.

Platforma 2take.it

2take.it to genialne narzędzie dla przedsiębiorców, pozwalające zbudować elastyczny system lojalnościowy oparty na zaangażowaniu klientów.

Cztery moduły 2take.it to:

  1. Zadania – zadania konkursowe i pozakonkursowe wynagradzające za:

– link – wstawienie i utrzymanie linku

– konkurs – konfiguracja punktacji związanej z konkursami

– polecenie – rejestracja z polecenia

– zakupy w sklepie online

– paragony potwierdzające „klasyczne” zakupy

  1. System Lojalnościowy – system, w którym użytkownicy mogą wymieniać zdobyte swoim zaangażowaniem punkty na nagrody.

  2. Platforma Konkursowa – platforma pozwalająca tworzyć nowoczesne konkursy internetowe, FB.

  3. Moduł Targetowania Behawioralnego – zbierane dane o klientach pozwalają na najskuteczniejszy przekaz marketingowy

2Take.it dzięki rozbudowanym modułom – pozwala wykreować system lojalnościowy i dostosować go do różnego rodzaju działalności i klientów.

Bardzo ważne, że we wszystkich aktywnościach użytkownicy systemu zbierają te same punkty, które następnie mogą wymienić na nagrody. Prowokuje to do zaangażowania się na wielu płaszczyznach.

Platforma posiada unikalny na skalę Polski system wynagradzania punktami za zeskanowane(sfotografowane komórką) i podesłane na odpowiedni mail paragony będące dowodem zakupów dokonanych w stacjonarnych sklepach. Jest to doskonałe rozwiązanie dla tych punktów handlowych, które chcą uniknąć wysokich inwestycji w system oparty na kartach klienta, jak i nie są przekonane do odchodzących do lamusa systemów „pieczątkowych”.

System Lojalnościowy stworzony na platformie 2take.it charakteryzuje się wysoką wirusowością – dzięki wynagradzaniu punktami m.in. za podzielenie się informacją o zakupie, linkowanie promocji, itd. zyskujemy olbrzymią wartość dodaną w postaci silnych rekomendacji.

W nowoczesnym marketingu niezbędne jest zastąpienie narzędzi marketingu masowego spersonalizowanym dialogiem. Platforma 2 take.it zbiera wszystkie informacje o wieku, płci, miejscu zamieszkania, częstotliwości i kwotach zakupów. Pozwala to na najskuteczniejszy – targetowany behawioralnie przekaz marketingowy.

Wiemy, że w nowoczesnym marketingu olbrzymią rolę pełnią ambasadorzy marek – zadowoleni – zaangażowani – a dzięki temu widoczni klienci, przyciągają do nas następnych klientów. Taki rodzaj klienta powstaje w wyniku angażowania go w „życie” marki.

Na co kładzie nacisk platforma 2 take it?

Głównym celem platformy 2take.it jest zaangażowanie klienta w różnorodne aktywności. To „wyjście do ludzi” staje się coraz ważniejsze. Pewne bariery, które kiedyś istniały zanikają. Internauci bez oporów prezentują zarówno pozytywne jak i negatywne opinie o produktach. Właśnie dlatego tak ważne jest dostrzeżenie potrzeb swoich klientów, ustalenie kto jest odbiorcą i jak spełnić jego oczekiwania wobec produktu. Te informacje uzyskujemy z systemu, który zbiera wszystkie niezbędne informacje.


 

Platforma 2take.it pozwala na dwie najważniejsze czynności nowoczesnego marketingu:

  1. Tworzenie elastycznego systemu lojalnościowego opartego na zaangażowaniu klientów

  2. Zbieranie danych niezbędnych do wprowadzenia targetowanego behawioralnie przekazu marketingowego

Platforma 2take.it – Dla Kogo?

Zastanawiając się dla kogo jest platforma 2take.it możemy dojść do wniosków iż dla przedsiębiorców którzy:

– chcą zbudować trwałe relacje z klientami

– planują poszerzyć grono odbiorców dystrybuowanych treści marketingowych

– chcą zwiększyć zaangażowanie aktualnych klientów

– dostrzegają dużą siłę, potencjał i nowe możliwości w mediach i portalach społecznościowych

– chcą mieć znacznie większą szansę że wśród klientów pojawi ą się tzw. „ambasadorzy marki”

– potrzebują informacji kim są potencjalni klienci i jak przygotować targetowany behawioralnie marketing


 

1 G.J. Tellis, Advenrtising Exposure, Loyalty and Brand Purchase: A Two-Stage Model Choice, :Journal of Marketing Research” 1988, vol 25 (May), s. 134-144

2 R. Oliver, Satisfaction, McGraw Hill, New York 1997, s.392

3 Procedia – Social and Behavioral Sciences Volume 148, 25 August 2014, Pages 203–210 2nd International Conference on Strategic Innovative Marketing)

4 „Nic się nie da bez zaangażowania” Jarosław Goławski”, „Marketing w praktyce” , luty 2013,, s.41

By 

Sign In

Reset Your Password

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress